Projektas „Žaidimai moko“

 

Žaidimai ir vaikai – neatsiejami vieni nuo kitų. Šalia vaiko visada gyvuos žaidimas, šalia žaidimo – vaikas. Vieniems žaidimas yra svajonės perkėlimas į realybę, kitiems – beribis kūrybos laikas, dar viena dalis – žaisdami mokosi.

Skaitykite daugiau: Respublikinis ilgalaikis prevencinis projektas „Žaidimai moko“

Sausio mėnesį Žaslių pagrindinės mokyklos Žaslių ikimokyklinis skyrius baigė vykdyti Respublikinį prevencinį projektą „Žaidimai moko”, kurį organizavo Kelmės psichologinė pedagoginė tarnyba. Projekto tikslas - žaidimų pagalba lavinti keturmečių, penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko regimąjį suvokimą, vizualinius procesus (gebėjimą atpažinti, skirti, įsiminti matomus vaizdus), tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius, gausinti žodyną, tikslinti gramatinę kalbos sandarą. Ugdomosios veiklos buvo organizuojamos atsižvelgiant į organizatorių sudarytą programą, individualius ugdytinių poreikius, gebėjimus ir galimybes.  Projekte dalyvavo „Delfinukų” ir „Kiškučių” grupių ugdytiniai su mokytojomis Aušra Aleksiūnienė ir Birute Romanovienė.

Dalyvaudami projektinėse veiklose, žaidimuose vaikai įgijo žinių, išmoko bendrauti, kiekvieno amžiaus tarpsnio vaikai išsiugdė įvairius gebėjimus: parašyti ir atrasti parašytą savo vardą, kopijuoti raides ir žodžius, pavadinti pagrindines geometrines figūras, savaitės dienas, metų laikus, paros dalis, jungti punktyrines linijas, taisyklingai kirpti žirklėmis, jų rankos judesiai tapo tikslesni, koordinuoti. Ugdytiniai žaidė daug žaidimų, atliko įvairių kūrybinių užduočių, mokėsi žaisti komandomis, kurių metu reikėjo dalintis, tartis, matyti šalia esantį draugą ir, esant reikalui, suteikti pagalbą, patarti. Erdvės sąvokų formavimui naudojome namų apyvokos daiktus: vienkartines stiklines, drabužių segtukus, siūlus, stiklainių dangtelius, foliją, pagaliukus ir kt. Taškelių jungimas į figūras, dėlionės, daiktų dėstymas pagal instrukcijas, jų esamos vietos nusakymas savo padėties atžvilgiu lavino penkiamečių regimąjį suvokimą, tikslino akies ir rankos koordinaciją.

Projektas labai naudingas, įdomus ir prasmingas.

Vaikų atliktų ir sukurtų darbų fotonuotraukomis buvo pasidalinta „Žaidimų laukas” ir Žaslių ikimokyklinio ugdymo skyriaus facebook tinklalapiuose.


Kaišiadorių r.Žaslių pagrindinės mokyklos
vyresnioji specialioji pedagogė, logopedė
Vaida Stravinskienė

Šiais mokslo metais priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai  žaisdami mokysis dalyvaudami respublikiniame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“.

Projekto tikslas - specialiomis užduotimis ir žaidimais lavinti šešiamečių erdvės, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius, gausinti žodyną, tikslinti gramatinę kalbos sandarą.

Norint išvengti sunkumų, rengiantis mokyklai  logopediniuose užsiėmimuose bus integruojamos projekto veiklos, kurios padės vaikams žaidžiant lavinti orientavimąsi erdvėje ir regimąjį suvokimą, rinkti  esmines detales, orientuotis popieriaus lape, diferencijuoti objektus pagal dydį, nustatyti judėjimo kryptį daiktų atžvilgiu ir kt.

Spalio mėnesį ugdytiniai išbandė kairės ir dešinės rankos miklumą, žaidė žaidimus kairės - dešinės pusės skyrimui, vardino daiktus, esančius aukštai ir žemai, matavo ir lygino ilgas, trumpas ir vienodas pynutes, juosteles, atliko užduotėles popieriaus lape.

Projekto veiklos numatytos iki gegužės mėnesio. Manau, šis laikas bus vaikams naudingas ir įdomus, ruošiantis pradėti mokinuko kelią.

Kuri rankelė nupieš gražesnę saulutę? Patys šviečiam kaip saulutės... Keliam kairę ranką...   Gėlytė žydi žemai pievelėje... Saulutė kyla aukštai…


Kuri rankelė nupieš gražesnę saulutę?


Patys šviečiam kaip saulutės...


Keliam kairę ranką...


Gėlytė žydi žemai pievelėje...


Saulutė kyla aukštai...

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
5. 12.10 – 12.55
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.55 – 15.40
Patyčių dėžutė