Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinė mokykla

Įtraukiojio ugdymo iššūkiai ir sėkmės Europoje

PROBLEMŲ NĖRA, YRA TIK IŠŠŪKIAI, kuriuos galima išspręsti!  Šia fraze buvo pradėti Erasmus+ mokymai ”We are all special: inclusion and support for students with special needs in and out of the classroom” Barselonos Europass Teachers Academy auditorijoje. Šiuo metu tiek Lietuvoje, tiek ir kitose Europos šalyse labai aktualus įtraukusis ugdymas. Kaip užtikrinti geriausią kiekvieno mokinio galimybę į saugų, produktyvų ugdymą? Kokiais metodais įtraukti į ugdymą įvairių gebėjimų vaikus? Ir dar daug atsakymų pasisemti į Erasmus+ organizuojamus mokymus vyko trys Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos pedagogės.

Mokymuose dalyvavo įvairių sričių pedagogai iš Graikijos, Prancūzijos, Italijos, Lenkijos. Kolegės iš kitų šalių pristatė savo patirtis įtraukiąjame švietime, pasidalino sėkmės istorijomis bei iššūkių sprendimo būdais.

Lektorė psichologė Marta Mandolini kiekvieną dieną pateikė aktualios teorinės informacijos apie atminties raidą, įvairius mokymosi sunkumus, emocijas, konfliktų valdymo būdus, universalųjį dizainą ugdymosi erdvėse, darbo su mokinių tėvais galimybes bei organizavo įtraukiančias praktines veiklas. Jau pirmąjį rytą visi susipažinome kūrybiškai, Art Therapy metodu naudodami Picasso tapybos stilių, rinkdami svarbiausius faktus apie mokymų koleges iš kitos šalies bei traukdami iš atminties „stalčiukų“ anglų kalbos įgūdžius.

„Pasakyk draugų vardus ir parodyk jų hobį“ –  šis antrosios dienos veiklų pradžios pratimas tikriausiai buvo skirtas „perkrauti“ smegenis ir produktyviai priimti informaciją apie disleksijos, disgrafijos, diskalkulijos, autizmo spektro sutrikimų, emocijų ir dėmesio sunkumų sukeliamus mokymosi iššūkius bei jų įveikos būdus. Po teorinės dalies lektorė pakvietė pasidalinti kasdienine patirtimi dirbant įtraukioje klasėje. Darbo grupėse metu gimė geriausi patirtimi grįsti mokymo, įveiklinimo ir kiti metodai, padedantys įtraukti ir įsitraukti įvairių gebėjimų turintiems mokiniams į bendras veiklas ir siekti geriausio įmanomo rezultato.

Trečioji mokymų diena buvo skirta emocijų pažinimui, konfliktų sprendimui įvairiose situacijose. Praktiškai išbandėme keletą streso valdymo, nusiraminimo metodų. Susipažinome su Mindfulness – tai sąmoningumas kvėpuojant, jaučiant savo kūną, vaikštant, valgant, kuriant ir t.t.  Kad teorija neliktų tik sąsiuviniuose ant stalo, vieną dieną vykome į Barselonos Universiteto kiemą – parką, kuriame praktiškai įgyvendinome teorines žinias. Mokėmės pajausti aplinką visomis žmogui įmanomomis juslėmis, supratome, kiek daug įtakos turi supanti aplinka mūsų emocinei ir fizinei savijautai. Ieškojome aplinkos, kurioje esame čia ir dabar, sąsajų su turima patirtimi atlikdami Mindfulness fotografijas, interpretavome mintis dėliodami mandalas iš augalų.  

Paskutinioji mokymų diena buvo skirta ne mažiau svarbiems metodams darbui su mokinių tėvais, jų švietimu, įtraukimu į bendrystę siekiant vieno tikslo – vaiko gerovės. Dėliojome žodžių mįslę ispanų kalba, kuri nebuvo nė vienai dalyvei gimtoji kalba, tik  pagal skambesį, vaizdą ir kitus požymius, kuri mums atskleidė tiesą apie amžinąją dilemą, kas atsakingas už vaiko auklėjimą, ugdymą, supratingumą, empatiją ir dar daugelį kitų dalykų. Šis sudėliotas sakinys teigė, kad „La meva escola es la meva segona casa, pero la meva casa es la meva primera escola“ - „Mokykla yra mano antrieji namai, bet mano namai yra mano pirmoji mokykla“. Supratome, kad mokykla ir tėvai turi kryptingai bendradarbiauti auginant Žmogų savo vaikuose.

Apibendrindami visą mokymų žinių ir įgūdžių bagažą, dirbdami grupėse, ruošėme SMART planą – Specific (specifinis), Measurable (išmatuojamas), Achievable (pasiekiamas), Realistic (aktualus), Time (laikas). Numatėme žingsnius kaip pasidalinsime savo žiniomis ir patirtimi įgyta mokymų Barselonoje metu. Prieš išvykstant mokymų organizatoriai suteikė galimybę dar kartą pasigrožėti Barselona žvelgiant nuo Barcelona City Tour autobuso stogo ir aplankyti į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą Sant Pau Recinte Modernista kompleksą. Šie patyrimai sustiprino keliavimo, pažinimo ir dalinimosi patirtimi svarumo jausmą, kuriuo tikrai pasinaudosime spręsdami ne vieną gyvenimo mokykloje IŠŠŪKĮ.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas