Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinė mokykla

Erasmus+ mobilumo projektas „Together in EU“: atradimų savaitė Latvijoje

Rugsėjo 14–20 dienomis aštuoni Žaslių pagrindinės mokyklos mokiniai ir trys mokytojai dalyvavo Erasmus+ mobilumo projekte „Together in EU“ Latvijoje. Savaitė Gulbenės, Cėsio, Rygos ir Alūksnės kraštuose virto patyrimine kelione, kurios metu Latvijos istorijos pažinimą lydėjo kūryba, komandiniai žaidimai, STEAM veiklos ir pirmi kartai, kuriuos vaikai dar ilgai prisimins.

Pirmoji mobilumo diena Tirzos pagrindinėje mokykloje prasidėjo nuo šilto sutikimo ir kūrybinio starto – mūsų mokiniai sukūrė linkėjimų plakatą, kuris papuoš mokyklos stendą. Į veiklas jie įsitraukė nuo pirmųjų minučių: kūrė žaislus prieglaudos gyvūnams iš gamtinių ir perdirbamų medžiagų gamino ir simboliškai atidarė dviejų savaičių iniciatyvą. Vėliau mišriose latvių ir lietuvių komandose azartiškai varžėsi viktorinoje apie abi šalis, o atlikdami užduotį „Misija neįmanoma“ konstravo apsaugą kiaušiniui ir saugiai „nuleido“ jį iš antro aukšto – sėkmę šventė dvi iš keturių mūsų komandų. Dieną vainikavo Tirzos liuteronų bažnyčios pažinimas, pasakojimas apie barokines žvakides, turinčias sąsajų su Trakais, ir vaškinių žvakių dirbtuvės, kurios tapo vienu įsimintiniausių tos dienos patyrimų. Vakare vaikai tyrinėjo Gulbenės dvaro ir senojo parko erdves. Pasak jų, labiausiai patiko gaminti žaislus gyvūnams, lieti žvakes, žaisti komandinį žaidimą „Evoliucija“ ir rungtis komandose – veiklose, kurios ugdė komunikavimą, kūrybiškumą, skaitmeninę, socialinę ir kultūrinę kompetencijas.

Antroji diena Cėsyje pasitiko lietumi. XIII a. Livonijos ordino pilyje vienuoliu apsirengęs gidas supažindino su pilies istorija, o Duonos namuose vaikai ne tik kepė tradicinę duoną, bet ir išbandė latviškus žaidimus. STEAM dirbtuvėse „Mazā Brīnumzeme“ gimė šviečiančios „boružės“, leidusios kiekvienam pasijusti elektrotechnikos inžinieriumi. Vaikai pabrėžė, kad būtent ši veikla labiausiai įtraukė ir žadino smalsumą.

Trečiąją dieną keliavome po Gulbenės miestelį. Traukinių depe vaikai sužinojo siauruko istoriją ir patys pamėgino vairuoti drezinas. Interaktyviame centre „Dzelzcelš un tvaiks“ laukė gausybė STEAM veiklų, o pažintinėje kelionėje turistiniu elektriniu traukinuku sužinojome apie miesto įžymybes. Po sočių pietų jaunimo centre „Bazė“ vyko komandiniai žaidimai. Vaikai sakė išmokę naujų komandinių žaidimų, faktų apie siauruką ir – svarbiausia – kad komanda yra svarbi jėga ir viešose vietose privalu elgtis pagarbiai.

Ketvirtoji diena atvedė į Rygą. Nuo Šv. Petro bažnyčios bokšto atsivėrė miesto panorama, Gamtos istorijos muziejuje vaikai pažino su paukščių ir žinduolių pasaulį. Dieną pratęsė tyrinėdami įspūdingą Rygos senamiestį. Popietė padovanojo dar vieną nuotykį – apsilankymą prie jūros. Saulkrastų pajūryje vaikus užbūrė begalinė jūros platybė, bangų ošimas ir vaizdai nuo Baltosios kopos. Trims iš jų tai buvo pirmasis kartas prie jūros. Vaikai sakė, kad jūra yra įspūdinga, graži, bekraštė ir labai banguota. Kitiems labiausiai įsiminė senamiesčio vaizdai nuo bokšto ir faktai muziejuje. Tą dieną labiausiai augo kultūrinė, pažintinė, socialinė, sveikos gyvensenos ir komunikavimo kompetencijos.

 

Paskutinė diena tapo gražia kelionės kulminacija Alūksnėje. Siauruko muziejuje vaikai įveikė interaktyvias pabėgimo kambario užduotis, laukdami pasiplaukiojimo Alūksnės ežere išbandė žaidimų aikštelę, o plaukdami Marienburgo laivu sužinojo apie ežero pakrantes ir istorinius pastatus, kartu mokydamiesi saugiai elgtis laive. Popietę Purenes.lv arklių ūkyje jų laukė pažintis su žirgais ir jodinėjimas – daugeliui tai buvo pirmas kartas, įveiktas su jauduliu, bet ir dideliu džiaugsmu. Žirgus vėliau vaikai maitino duonele, iš pradžių nedrąsiai, vėliau jau atsipalaidavę ne tik maitino, bet ir glostė. Vaikai vienbalsiai pripažino, kad tai buvo įsimintiniausia dienos veikla.

Savaitė Latvijoje vaikams padėjo suprasti, kad prasmingiausios pamokos vyksta ten, kur susitinka istorija, kūryba ir bendruomeniškumas. Vaikai grįžo ne tik pasisėmę žinių apie Latvijos istoriją, kultūrą, geležinkelio paveldą ar Rygos architektūrą, bet ir išmokę naujų būdų, kaip išradingai spręsti užduotis, dirbti komandoje, rūpintis gyvūnais ir nebijoti naujų patirčių. „Together in EU“ - tai net tik šūkis, o kasdienis siekis mokytis vieniems iš kitų, dalytis, bandyti, klysti ir patirti pažinimo ir sėkmės džiaugsmą.

Grįžę į savo mokyklą mokiniai jau planuoja, kaip patirtis pritaikyti mokyklos bendruomenėje – nuo savanorystės idėjų iki kūrybinių STEAM projektų klasėse. O svarbiausias atradimas, kad dirbant kartu, „misija neįmanoma“ virsta įmanoma.

Anglų kalbos mokytoja Jūratė Grigorjevienė

Atnaujinta: 2025-10-21
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
2. 08.55 – 09.40
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.55 – 15.40
Patyčių dėžutė